Öğrenme Stilleri Testi

Sizi en iyi tanımlayan aktivitelerin yanına bir işaret koyun. İçinde en fazla işaret bulunan bölüm sizin baskın öğrenme stilinizi belirler. Farklı bölümlerde aynı sayıda işaretlenmiş aktivite bulunabilir. Bu da davranışlarınızda ya da öğrenme ortamlarında her üç öğrenme stilini de eşit ağırlıklı olarak kullandığınızı gösterir.

Dokunarak-Hareket ederek

      1. _______ Boş bir kağıda sütunlar çizmem istendiğinde kağıdı katlarım
      2. _______ Sandalyade otururken sallanırım
      3. _______ Bacağımı sallarım
      4. _______ Kalemimi elimde döndürürüm, masada tempo tutarım
      5. _______ Herşeye dokunmak isterim
      6. _______ Kapının üst çerçevesine asılarak odaya atlamak isterim
      7. _______ Bir şeye dokunmadan sadece görerek ve duyarak ona inanmam
      8. _______ Genellikle hiperaktif olduğum söylenir
      9. _______ Objeleri biriktirmeyi severim
      10. _______ Kürdanları, kibritleri küçük küçük parçalara kırarım
      11. _______ Aletleri açan boşaltır sonra yine bir araya getiririm
      12. _______ Genellikle çok banyo yapar ya da duş alırım
      13. _______ Genellikle ellerimi kullanarak ve hızlı konuşurum
      14. _______ Başkalarının sözünü keserim

__________ TOPLAM

Duyarak

      1. _______ Konuşmayı severim
      2. _______ Dinlemeyi severim
      3. _______ Kendi kendime konuşurum
      4. _______ Yüksek sesle okurum
      5. _______ Okurken parmağımla takip ederim
      6. _______ Okurken kağıda çok yaklaşırım
      7. _______ Gözlerimi ellerime dayarım
      8. _______ Genellikle diagram ve grafiklerle aram iyi değildir
      9. _______ Yazılı karikatürleri tercih ederim
      10. _______ Görsel ve sözcük hatırlama hafızam iyi değildir
      11. _______ Kopyalanacak bir şey olmadan kolay çizemem
      12. _______ Haritalardan çok sözel tarifleri ve yönergeleri tercih ederim
      13. _______ Öğrenmek için jingle kullanırım
      14. _______ Sembol ve simgelerle aram iyi değildir
      15. _______ Sessizliğe dayanamam..ya ben ya da diğerlerinin konuşmasını isterim

__________ TOPLAM

Görerek

      1. _______ Duyduğum yönergelere dikkat etmem
      2. _______ Sözel tariflerin tekrarlanmasını isterim
      3. _______ Sözcükleri hatasız yazarım
      4. _______ Konuşmacının ağzını izlerim
      5. _______ Şarkı sözlerini hatırlamada zorlanırım
      6. _______ Çok not tutarım
      7. _______ Başkalarının ne yaptığını gözlerim
      8. _______ Radyo ve televizyonu yüksek sesle dinlerim
      9. _______ Diagram ve grafikleri kolay algılarım
      10. _______ Telefonda konuşmayı sevmem
      11. _______ Biri bana ders verir gibi birşeyler anlatırsa başka dünyalara dalarım
      12. _______ Sözel yönergeleri kullanamam..haritaya gereksinim duyarım

__________ TOPLAM

 

 

Farklı öğrenme stilleri için öneriler

Dokunarak-Hareket ederek

Ders çalışırken

Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz. Sözcükleri ya da sözel bilgileri öğrenirken onları kuma yazın! ya da kilden yaratın!. Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır. Ders çalışırken hareket edin. Örneğin küçük çocuklar çarpım tablosunu öğrenirken trampolin üserinde atlayabilirler.

Öğretmenlere ipuçları

Bu öğrenciler genellikle öğretmenleri tarafından başarısız olarak görülürler. Aslında bu öğrenciler yaratıcıdırlar ve ellerini kullanabilecekleri fırsatlar ararlar. Sınıfta mümkünse size yakın oturmalılar ve aktiviteleri iyi organize edilmelidir. Bu öğrencilerin hareketliliklerinden sınıfta yararlanabilirsiniz. Örneğin sınıf panosunu düzenleyebilirler, sınıfın temizlenmesine yardımcı olabilirler ya da hareket gerektiren diğer işleri yapabilirler. Hatta sınıfta yapmaları gerekenleri ayakta yaharak bile daha rahat edebilirler.

Duyarak

Ders çalışırken

Bu öğrenciler ders çalışmak için sessiz bir yere ihtiyaç duyarlar. Yüksek sesle okumakla ya da teybe kaydedilmiş materyali dinlemekle öğrenmelerine katkıda bulunurlar. Başka bir arkadaşla çalışmak da bu çocuklar için iyi olabilir.

Öğretmenlere ipuçları

Bu öğrencilere önceden kaydedilmiş bilgiyi dinletebilirsiniz. Bu mümkün olmazsa kendi kendilerine yükses sesle okumalarna ya da bir arkadaşı okurken dinlemelerine izin verin. Yazıl ödevlerde büyük ihtimalle ekstra zamana gereksinim duyabilirler.

Görerek

Ders çalışırken

Görsel öğrencilerin çalışabilecekleri derli toplu ve karışık ve kalabalık olmayan bir yere gereksinimleri vardır. Ders notları tutmaları yararlıdır. Ders kitabında ya da yazılı metinlerdeki resimlerden çalışmak bu öğrencilere çok uygundur. Bu öğrenciler genellikle yazılı sınavlarda başarılıdır.

Öğretmenlere ipuçları

Bu öğrencilerle çalışırken tahtaya yazarken onlara arkanızı dönmeyin çünkü bu öğrenciler siz konuşurken sizin ağzınızı görmek isteyeceklerdir. Görsel öğrenciler ders anlatımı sırasında eğer not tutmuyorlarsa dersten kolayca uzaklaşacaklardır. Bu öğrenciler yazılı yönergelere gereksinim duyarlar. Bu öğrenciler için genellikle okumayı öğrenirken fonetik yöntem uygun olmamaktadır.

Kaynak: Nancy Cheatwood Ellis © 1996 "A Very Special Education Page"